Wirtualne biuro

Masz wirtualne biuro? Dowiedz się, czego unikać

Wirtualne biura pod wieloma względami poprawiły sposób, w jaki pracujemy, ale jak wszystko inne w życiu, nic nie może być w 100% doskonałe. W tym artykule przedstawimy wady i zalety biur wirtualnych, abyś mógł sam zdecydować, czy jest to dla Ciebie odpowiednie.

Obsługa wiadomości telefonicznych i poczty

Dzięki wirtualnym biurom masz możliwość włączenia usług sekretarki telefonicznej. Tutaj otrzymasz profesjonalną i spersonalizowaną cyfrową automatyczną sekretarkę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i nieograniczoną liczbę połączeń przychodzących. Dysponując dedykowanym numerem telefonu służbowego, możesz oddzielić prywatne i służbowe rozmowy bez konieczności korzystania z stacjonarnego telefonu stacjonarnego w biurze. Zapewnisz również, że wszystkie ważne połączenia biznesowe będą zawsze odbierane.

Niektórzy uważają, że wadą pracy w wirtualnym biurze jest brak interakcji społecznych między pracownikami. Podczas gdy niektórzy z łatwością zlekceważą tę wadę, może to być szczególnie trudne dla ekstrawertyków, którzy rozwijają się w interakcjach międzyludzkich. Dzieje się tak dlatego, że w wirtualnym biurze interakcja międzyludzka jest trudna do zdobycia – chyba że pracownik wychodzi do pracy z lokalnej biblioteki lub kawiarni, aby uzyskać interakcję społeczną.

Brak motywacji

Inną dostrzeganą wadą pracy w wirtualnym biurze jest rozproszenie uwagi i brak motywacji; ponieważ może to czasami powodować spadek morale i produktywności. Dla osoby, która ma problemy z samodyscypliną i najlepiej pracuje pod stałą superwizją, aranżacja wirtualnego biura może powodować brak motywacji.

Wadą wirtualnego biura mogą być również problemy z komunikacją między pracownikami. Komunikacja za pośrednictwem poczty elektronicznej, SMS-ów, mediów społecznościowych, a nawet telekonferencji to nie to samo, co rozmowy osobiste. Dzieje się tak, ponieważ najczęściej możemy przegapić subtelne niewerbalne wskazówki w komunikacji pisemnej. Może to prowadzić do słabej komunikacji lub błędnej interpretacji czyichś komentarzy lub notatek – a czasami może spowolnić interakcje, które można było łatwiej przekazać za pomocą szybkiej rozmowy telefonicznej. Ale kiedy pracownicy będą świadomi tych problemów (lub przynajmniej przyzwyczają się do komunikacji niewerbalnej), problem ten stanie się mniejszy.